Souvenirs aus der Schweiz - czyli co warto przywieźć ze Szwajcarii ?



Co robicie najczęściej, gdy wasza podróż zbliża się ku końcowi?
Dla mnie oczywistą sprawą są zakupy. Nie oznacza to jednak, że w ostatni dzień podróży biegam po wszystkich galeriach handlowych, licząc na to że uda mi się kupić szpilki, których nie dostanę nigdzie indziej. Lubię natomiast przywieść sobie jako pamiątkę coś regionalnego, coś co będzie mi przypominać chwile spędzone w danym miejscu.
Jedni z wakacji przywożą wyłącznie kubki, magnesy, pocztówki, inni zaś wolą coś bardziej wyszukanego. Są i tacy, którzy z podróży przywożą regionalne smakołyki: słodycze, wina, sery.
Ja jestem połączeniem tych wszystkich kombinacji ;-) 
Może dlatego właśnie moja walizka przekroczyła limit wagowy podczas ostatniego lotu z Bazylei. Jadąc do Szwajcarii wiedziałam już że będę chciała napisać post, o tym co warto z niej przywieźć, dlatego uważnie przyglądałam się wszystkim suwenirom. Dzisiaj przygotowałam dla was listę produktów/pamiątek, które moim zdaniem warto przywieźć ze Szwajcarii.Podana lista jest sugestywna, zależy od gustu i przede wszystkim zasobów portfela.  

                                                   Ser


Szwajcaria na czele z Włochami, Francją, Holandią zalicza się do serowych potęg. Do najbardziej znanych szwajcarskich serów zaliczamy: Emmentaler, Gruyère, Appenzeller, Raclette du Valais oraz Tête de Moine. Ja osobiście miałam okazję spróbować Emmentaler i Gruyère. Oba te sery są wykorzystywane najczęściej do przygotowywania fondue. Smak sera Gruyère bardzo przypadł mi do gustu, w szczególności po wizycie w serowarni, znajdującej się w mieście o tej samej nazwie, co słynny ser.





                                                             Gruyère


Jeśli jesteście smakoszami fondue i nie zamierzacie kupować kilku kawałków sera, dobrym rozwiązaniem jest mieszanka sera przygotowanego do specjalnie do fondue, zapakowana w hermetyczne opakowanie, dostępna w większości sklepów z żywnością.

źródło

 Słodycze 

Robiąc zakupy spożywcze w Szwajcarii, nie możemy zapomnieć o słodyczach, a w szczególności o znanej na całym świecie, cieszącej się uwielbieniem, szwajcarskiej czekoladzie. Do najbardziej znanych marek należą m.in. Lindt, Toblerone czy Callier.



Toblerone



Cailler


                    
Ciekawym pomysłem na pamiątkę ze Szwajcarii dla najbliższych, jest obdarowanie ich czekoladkami, do złudzenia przypominające scyzoryki.
  


Rivella


Jest to słodki napój lekko gazowany z serwatki powstałej przy produkcji serów. Nie zawiera szkodliwych substancji i barwników. Występuję w kilku wariantach smakowych.Jest bardzo popularny i dostępny w każdym, nawet najmniejszym sklepie.

                                                                      Ricola

Ricola to oryginalne ziołowe cukierki znane na całym świecie ze swoich właściwości łagodzących. Mieszankę 13 ziół, wynalazł i opracował założyciel firmy Emil Richterich. W Polsce od pewnego czasu, możemy kupić cukierki Ricola, jednak nie we wszystkich smakach dostępnych na rynku.Ja osobiście nie przywiozłam ze Szwajcarii cukierków, a herbatę Ricola. Mieszanka ziół,zawartych w herbacie, jest niezwykle dobrana, tworząc doskonałą kompozycję smakową.     
                                                     



Scyzoryki - Victotorinox

Scyzoryki marki Victorinox w kolorze bordowym z emblematem nawiązującym do flagi Szwajcarii, są rozpoznawane na całym świecie.                             

Szwajcarskie scyzoryki są dostępne w wielu wersjach, różnią się ilością i rodzajem narzędzi, kolorem, niektóre z nich wykonane są z drewna. Są doskonałym pomysłem na prezent dla miłośników scyzoryków.


                                     Dzwonki pasterskie

Ciekawą pamiątką z pobytu w Szwajcarii może być dzwonek pasterski. W przeciwieństwie do czekolad czy serów zostanie z nami na dłużej.

Dzwonki noszone są przez bydło, w celu łatwiejszej lokalizacji na rozległych halach i pastwiskach.W sklepach z pamiątkami możemy zakupić mniejsze wersje dzwonków. Mają zazwyczaj kształt spłaszczonego trapezu lub cylindra. Wykonane są z żelaza, brązu, miedzi, mosiądzu lub stali.W Szwajcarii rozpowszechnione są 2 rodzaje dzwonków: ciężkie, odlewane dzwony w kształcie rozszerzającego się kielicha (Glocken) lub lżejsze, kute w kształcie zwężającego się u dołu trapezu ( Trycheln ).
Ceny dzwonków z pamiątkami rozpoczynają się od około 7 CHF. Najniższe ceny dzwonków, jak do tej pory widziałam w Bernie.


                                     Zegarki

Pierwsze co przychodzi mi na myśl, myśląc o Szwajcarii to zegarki. Od lat uchodzą za symbol precyzyjności i perfekcji. Szwajcarskie zegarki są najchętniej kupowanymi na całym świecie. Do najpopularniejszych marek należą m.in Atlantic, Adriatica, Doxa, Festina, Swatch, Tissot. Na wystawach sklepowych możemy podziwiać zegarki w przeróżnych kolorach, a nawet kształtach od klasycznych modeli po najbardziej awangardowe. Moim osobistym marzeniem jest zegarek we wzory ludowe z emblematami flagi szwajcarskiej. 


Sprawdzone rady:

Najtaniej produkty spożywcze kupisz w marketach sieci Coop.
Natomiast pamiątki za najniższą cenę możemy dostać w Bernie. Szczególnie widać to po dzwonkach. Za dzwonek średniej wielkości w Lucernie zapłacimy 10 - 12 CHF, za taki sam dzwonek w Bernie możemy zapłacić już 7 - 8 CHF.
Jeśli podróżujesz po Szwajcarii latem, kupno czekolad zostaw na ostatni dzień podróży, chyba że masz ochotę na czekoladę w płynie ;-)



Jeśli spodobał się tobie mój post, podziel się nim lub zostaw komentarz ;-)





Komentarze

  1. Szwajcaria ma swój urok :) Jak byłem tam za pierwszym razem też przywiozłem tonę pamiątek - głównie sery i słodycze. Mnie Szwajcaria urzekła do tego stopnia, że wróciłem tam kolejny raz i zostałem na dłużej, żeby zarobić. Jestem tam już kilka miesięcy i jestem bardzo zadowolony, zarówno z pracy, jak i jakości życia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To wspaniale ! Szwajcaria jest moim zdaniem trochę niedocenianym krajem i ma nam wiele do zaoferowania. Cieszę sie że również, że udało się Panu znależć pracę na terenie Szwajcarii, bo nie zawsze jest to łatwe. Pozdrawiam ;-)

      Usuń
  2. Tęsknię za smakiem Ovomaltine :) i za pięknymi widokami :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  3. Jest jeszcze czekolada marki Frey

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo fajny wpis. Pozdrawiam !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to cieszy i zapraszam na kolejne
      Pozdrawiam,
      Karolina

      Usuń
  5. Dzień dobry, w jakiej cenie są scyzoryki ?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz