#zaczytajsięnawakacje #4 "Deutsche Nasz. Reportaże berlińskie" - Ewa Wanat

Książkę dziennikarki Ewy Wanat pt. "Deutsche Nasz. Reportaże berlińskie" widziałam w księgarni wiele razy, ciągle planowała ją kupić, ale w rezultacie przekładałam to na na bliżej nieokreśloną przyszłość. Jednak książka Ewy Wanat trafiła w moje ręce za sprawą mojej dawnej nauczycielki, która pożyczyła mi ją na wakacje. Na początku myślałam, że pochłonę ją w jeden dzień, jak zwykle pochłaniam książki. Jednak czytanie każdego z rozdziału, a nawet każdej z historii skłaniało mnie co chwila do refleksji. Dzień przedłużył się w tydzień.


Na początku obawiałam się, że będzie to lektura pełna historii, dat może zbyt nudna na wakacje. Jednakże jestem zupełnie zaskoczona, podczas czułam się jak gdybym wspólnie z autorką wyruszyła w podróż do Berlina i była naocznym świadkiem jej rozmów z mieszkańcami miasta.
Czytając, powtarzałam sobie jeszcze jedna historia, jeszcze jeden rozdział, ale każdy następny był tak intrygujący, że nie mogłam odłożyć lektury nawet na moment. Przychodziły jednak momenty refleksji i współodczuwania z bohaterami reportażu, które znacznie wydłużały proces czytania.

Myślę, że to jedna z najważniejszych lektur dla osób uczących się nie tylko języka niemieckiego, ale również dla tych którzy pragną lepiej poznać naszych sąsiadów, ich kulturę tradycję, mentalność. Choć nasze kraje leżą blisko siebie, bardzo się różnimy w podejściu do wielu spraw..

Uważam, że to również obowiązkowa pozycja dla tych, którzy pragną zrozumieć chęć przyjmowania przez Niemców uchodźców. 

Dzięki temu reportażu mamy możliwość poznania m.in. kulisów życia obcokrajowców w Niemczech, stanowiska obywateli i rządu w stosunku do osób homoseksualnych, czy stosunek władz do zawodu prostytutki oraz wiele innych historii, obok których nie da się przejść obojętnie.

Książka Ewy Wanat to moim zdaniem pozycja obowiązkowa, którą każdy człowiek interesujący się historią naszych sąsiadów powinien przeczytać.



Książkę kupisz tutaj:





Jeśli spodobał ci się mój post, podziel się nim ze znajomymi lub zostaw komentarz ;-)





Komentarze