#zaczytajsięnawakacje #6 "Viva Polonia" - Steffen Möller

Kolejny tydzień i czas na kolejną książkę z cyklu #zaczytajsięnawakacje.
Tym razem chciałabym polecić Wam wyjątkową dla mnie książkę - „Viva Polonia”.
Autorem książki jest znany i lubiany w Polsce Niemiec - Steffen Möller.
Dla mnie to książka szczególna, ponieważ to pierwsza książka jaką w całości przeczytałam po niemiecku.

Steffen Möller jest niemieckim kabareciarzem, aktorem, stand - up’erem. W Polsce znany m.in. z programu „Europa da się lubić” oraz serialu „M jak miłość”. 

Książka pt. ”Viva Polonia” jest pierwszą jego książką napisaną po niemiecku, w której próbuje pokazać rodakom polską mentalność. W pięćdziesięciu rozdziałach przeprowadza nas przez meandry polskości  - polskie przesądy (w szczególności te związane z zaślubinami), różnice pomiędzy polską a niemiecką gramatyką, które potrafią doprowadzić do wielu zabawnych sytuacji. Nie zabrakło wspomnień polskiej serdeczności, jak obchodzone są katolickie święta religijne w Polsce.


Mnie osobiście najbardziej urzekło tłumaczenie typowo polskich zwrotów i piosenek na język niemiecki - humor gwarantowany.

Myślę, że "Viva Polonia" jest ponadczasowa, to idealna propozycja dla obcokrajowców, którzy Polskę znają tylko z opowieści o niezbyt chlubnej treści. To idealna książka, która łamie stereotypy o Polakach krok po kroku, rozdział po rozdziale. 



Wydanie książki w miękkiej oprawie, której szczęśliwie jestem posiadaczką zawiera dodatkowe materiały m.in. przepisy na tradycyjne polskie potrawy - pierogi, żurek, zupę grzybową oraz wskazówki dotyczące podróży po Polsce znanej i nieznanej.

Więcej informacji dotyczących autora i jego innych publikacji  - http://steffen.pl/pl/


Jeśli spodobał ci się mój wpis - podziel się nim ze znajomymi lub zostaw komentarz ;-)




Komentarze