#zaczytajsięnawakacje #7 "Języczni. Co język robi naszej głowie" - Jagoda Ratajczak


     

Na początku wakacji dzieląc się z wami informacją o wakacyjnym cyklu książkowym #zaczytajsięnawakacje wspominałam o książkach podróżniczych, reportażach, ciekawych pozycjach na niemieckim rynku wydawniczym oraz o lekturach, które mówią o języku, nie tylko niemieckim. Właśnie dziś przyszedł czas na taką lekturę. Przygotowując książki do aktualnego cyklu nie miałam wątpliwości, że ta pozycja się w nim znajdzie. Kiedy wiosną tego roku zaczęło być głośno na temat "Języcznych..." miałam intuicję, że to będzie książkowa perełka. Prawdziwy wydawniczy hit roku. Nie myliłam się. 

Jagoda Ratajczak, autorka wspomnianej książki to absolwentka anglistyki na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, miłośniczka języka angielskiego, tłumaczka przysięgła i konferencyjna. Wprowadza nas w świat języka i nauki o nim. Szczególnie zajmuje się tematem dwujęzyczności i mitów, które o niej krążą. W ciekawy sposób przybliża czytelnikom akwizycję języka oraz jej etapy. Jagoda Ratajczak podejmuje temat naszego widzenia świata, w zależności od języka, którego używamy, jak wyrażamy emocje, uczucia i jak patrzymy na świat. Czy istnieje granica wieku przy nauce języka ? Na te i inne pytanie znajdziecie odpowiedź w owej lekturze.

Dla mnie osobiście niezwykle ważna była część poświęcona błędom leksykalnym, które pojawiają się przy nauce kolejnych języków, z tego względu, iż swoją pracę licencjacką poświęciłam błędom leksykalnym w języku niemieckim. 

Książkę polecam wszystkim, których interesuje nie tylko język, ale również dziedzina jaką jest  psycholingwistyka i nauka języka oraz językoznawstwo. Tej językowej podróży na pewno nie pożałujecie !


Tutaj możesz kupić książkę "Języczni. Co język robi naszej głowie? " :






Komentarze