Oktoberfest 2023 - relacja z święta piwa



Oktoberfest 2023 właśnie przeszedł do historii. Jednakże za nim pożegnamy się z nim na dobre warto powspominać, jak wyglądały chmielne dożynki w 2023 roku. Był to mój pierwszy udział w bawarskim świecie piwa Bardzo długo na to czekałam. Kiedy kończyłam studia filologiczne postanowiłam zrobić sobie kilka prezentów z tej okazji  i jednym z nich był właśnie wyjazd na Oktoberfest do Monachium. 

Wybrałam się na wyjazd zorganizowany podczas którego spędziłam cały dzień w Monachium, w cenie wyjazdu miałam m.in. wejście do jednego z piwnych namiotów oraz kupony na dwa kufle piwa oraz pieczonego kurczaka, którego z nieskrywaną radością wymieniłam na bawarską Obazdę. 
W festiwalowym namiocie spędziłam kilka godzin kosztując wyśmienite bawarskie potrawy, monachijskie piwo browaru Hofbräu oraz tańcząc, śpiewając i bawiąc się do popularnych utworów, granych przez orkiestrę na żywo. 

Następnie wybrałam się na spacer wzdłuż lokalnych kramów, które oferowały inne specjały kuchni bawarskiej oraz liczne pamiątki z festynu. Nie zabrakło też wizyty w wesołym miasteczku. Niestety pogoda nie dopisała i spacer musiał odbywać się w strugach deszczu. Ale nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Postanowiłam, że za rok również przyjeżdżam na Oktoberfest ponownie, a wtedy pogoda z pewnością będzie słoneczna!





Komentarze

  1. Mój pierwszy Oktoberfest do dzisiaj pozostawił miłe wspomnienia. Spacer wzdłuż kramów z lokalnymi specjałami to była prawdziwa uczta dla podniebienia. Nie wspominając już o wesołym miasteczku, gdzie można było się poczuć jak dziecko znowu.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz