Berlin w kolorach jesieni + festiwal świateł 2018



Podczas mojego ostatniego pobytu w Berlinie wzięłam udział w 2 festiwalach kolorów. Dlaczego ? Pierwszy z nich to festiwal kolorów, a właściwie festiwal świateł " Festival of Lights "

Jest to impreza, która co roku ma miejsce właśnie w Berlinie w okolicach października. W tym roku festiwal odbył się już po raz 14 i trwał 9 dni, od 5 do 14 października. Wszystkie główne budynki w mieście, jak Brama Brandenburska, Wieża Telewizyjna, gmach Uniwersytetu Humboldta, czy Katedra Berlińska.
                                         
Drugi festiwal kolorów, bez wątpienia tworzy jesienny klimat miasta. Nie ma lepszej pory roku na odwiedzenie Berlina, niż właśnie jesienią ! Dlaczego?
Jest to najbardziej klimatyczny okres w roku, głównie za sprawą ogromnej ilości drzew w stolicy Niemiec. Parki, skwery i ogrody mienią się ciepłymi barwami. Na ulicach miasta można spotkać mieszkańców stolicy oraz turystów, którzy chętnie rozkoszują się urokami pogodnej, berlińskiej jesieni. Mnie również udało się skorzystać w Berlinie z bardzo " wakacyjnej pogody ". Temperatura w sobotę 13 października wynosiła 26 C ! 

Swój pobyt w Berlinie rozpoczęłam od odwiedzenia Pomnika Pomordowanych Żydów Eurpoy (niem. Denkmal für die ermordeten Juden Europas)
Pomnik ten upamiętnia zagładę Żydów podczas II Wojny Światowej.


Pomnik został zaprojektowany przez Petera Eisenmana oraz zbudowany w centralnej części Berlina. Budowla składa się z 2711 betonowych bloków. Jeden blok odpowiada jednej stronie Talmudu. Są one rozstawione równolegle z lekkim odchyleniem. 

Następnie postanowiłam odwiedzić Katedrę Berlińską.Zwiedziłam nie tylko piękne wnętrza katedry, ale też kopułę z balkonu której rozpościera się piękny widok na miasto.

Więcej informacji dotyczących wizyty w Katedrze Berlińskiej już wkrótce.






Nie mogłam odmówić sobie wizyty pod Bramą Brandemburską ...


 
 ...oraz skosztowania tradycyjnych, berlińskich specjałów




Dobrym sposobem na zwiedzanie stolicy Niemiec jest wycieczka statkiem po Szprewie, podczas której mamy możliwość podziwiania stolicy z innej perspektywy.

  


Spacerują ulicami Berlina, odwiedziłam budynek parlamentu niemieckiego - " Reichstag ".


Celem mojego krótkiego pobytu w Berlinie, nie było jednak zwiedzanie miasta, lecz udział w Festival of Lights.

O godzinie 19 rozpoczął się kolejny wieczór z festiwalem świateł. Pięknie oświetlone zostały główne atrakcje miasta - m.in gmach Uniwersytetu Humboldta, Brama Brandenburska, Wieża Telewizyjna, czy Katedra Berlińska.









Mój krótki pobyt w Berlinie uważam za niezwykle udany, choć nie była to moja pierwsza wizyta w stolicy Niemiec. Berlin po raz kolejny na nowo mnie zachwycił. Ogromne wrażenie wywarł na mnie Festiwal Świateł. Trudno powiedzieć która iluminacja zrobiła na mnie większe wrażenie, każda była na swój sposób wyjątkowa i podkreślała niezwykły charakter Berlina. Przed przyjazdem do Berlina nie zdawałam sobie sprawy, jak popularnym wydarzeniem jest Festiwal Świateł, i choć trwa aż 9 dni to codziennie przyciąga na główne ulice miasta rzesze turystów i samych Berlińczyków. Moim zdaniem udział w tym niezwykłym wydarzeniu, jest doskonałą okazją do spędzenia czasu z rodziną i przyjaciółmi. Z uśmiechem na ustach obserwowałam całe rodzinny spacerujące wzdłuż Unter den Linden, podziwiając iluminacje.Udział w Festiwalu Świateł był strzałem w dziesiątkę i jedno jest pewne za rok na pewno tam wrócę !
                                                          

" Berlin ist mehr ein Weltteil als eine Stadt "

Jean Paul



         Jeśli spodobał się tobie mój post - podziel się nim ze znajomymi lub zostaw komentarz ;-)

                                                                          

                                                                          

                                                                          





Komentarze

  1. Odkryj Berlin w pełnej krasie z naszą wyszukiwarką hoteli. Znajdź idealne miejsce na nocleg, by zanurzyć się w bogatej historii, kulturze i życiu nocnym tego fascynującego miasta. Rezerwuj teraz, aby rozpocząć niezapomnianą przygodę! https://www.findbookingdeals.com/pl/de/-1746443-berlin/

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz