Szwajcaria: bilet w jedną stronę, czyli jak przeżyć między krowami a bankami - recenzja książki Joanny Lampki, autorki bloga "Szwajcarskie Blabliblu"


Z czym kojarzy Wam się Szwajcaria ? Wśród odpowiedzi na pewno znajdą się: sery, czekolada, góry no i oczywiście banki. Też tak myślałam, zanim odwiedziłam Szwajcarię. Ale już pierwszego dnia, lądując na lotnisku w Bazylei, zobaczyłam jak bardzo się mylę. Nie mogłam zrozumieć dlaczego na lotnisku w Szwajcarii są wyjścia na stronę francuską i szwajcarską. To ja jestem w końcu w Szwajcarii, czy we Francji?! Podczas podróży po tej niebywale pięknej krainie dużo się o niej dowiedziałam, starałam się jak najwięcej dowiedzieć, jak wygląda życie w różnych kantonach. Obiecałam sobie, że postaram się zgłębiać wiedzę dotyczącą życia w Szwajcarię również po powrocie, dlatego, kiedy tylko na rynku pojawiła się nowa pozycja literacka, od razu zdecydowałam się na jej zakup. 



"Szwajcaria: bilet w jedną stronę, czyli jak przeżyć między krowami a bankami" jest najnowszą książką Joanny Lampki, tłumaczki, blogerki "Szwajcarskie Blabliblu" oraz autorki m.in. przewodnika "Ilustrator Podróżniczy: Szwajcaria i Lichtenstein". 

Bardzo lubię styl pisania Pani Joasi i ten wysmakowany sarkazm, który idealnie wpasowuje się w sytuację. Już od pierwszych stron wiedziałam, że to książka, która mi się spodoba. Nie jest to typowy przewodnik, który opowiada o najbardziej popularnych zabytkach, miejscach, które koniecznie trzeba zobaczyć. Joanna Lampka pokazuje nam miejsca rzadziej odwiedzane przez turystów, niemal dziewicze. Dzięki temu poznajemy Szwajcarię z zupełnie innej strony. Książka pełna jest historii z życia emigrantki, które czasem uczą, ale czasem również bawią do łez. W Szwajcarii nie wszystko jest albo czarne albo białe, raczej....to zależy od kantonu !

Bardzo dziękuje autorce za rozdział zatytułowany "Czarny pies", który pokazuje nam czytelnikom, że emigracja ma nie tylko blaski, ale również i cienie.  

Gdybym miała wybrać rozdział, który najbardziej mi się spodobał, musiałabym się ze sobą pokłócić. Każdy jest świetny, dlatego ten wybór pozostawiam Wam. Od siebie mogę powiedzieć jedno - bardzo polecam ;-)

                                                                                                                                                                               


2 kwietnia na fanpage'u wydawnictwa PASCAL odbyło się spotkanie autorskie z Panią Joanną Lampką, którego tematem przewodnim była nowo wydana książka. Spotkanie możecie obejrzeć ponownie klikając poniżej

     





Po więcej informacji zapraszam na bloga Pani Joanny Lampki: https://www.blabliblu.pl/

Książkę możesz zakupić TUTAJ




Komentarze