"Szwajcaria - podróż przez raj wymyślony" - Agnieszka Kamińska

"Szwajcaria. Podróż przez raj wymyślony" to jedna z najnowszych czytelniczych propozycji Wydawnictwa Poznańskiego. Autorką reportażu jest Agnieszka Kamińska - dziennikarka i socjolożka, która w Polsce pracowała m.in. w TVN 24, czy w ekonomicznej redakcji "Rzeczpospolitej". Autorka bloga "I'm not Swiss. W 2014 roku przeprowadziła się do Szwajcarii, w której mieszka do dziś. W swojej książce rozprawia się z mitem Szwajcarii, jako kraju bankierów, czekolady i sera, jednocześnie nie zapominając o jego licznych walorach, nie tylko turystycznych.


Po lekturze książki mam poczucie, że pogłębiłam swoją wiedzę dotyczącą tego niewielkiego kraju na mapie Europy. Strona po stronie byłam zaskakiwana nowymi faktami oraz ciekawostkami, które mają niewiele wspólnego ze stereotypową wizją kraju jaką znamy. Autorka przedstawia nam blaski i cienie życia w Szwajcarii. Agnieszka Kamińska zabiera nas w pewnego rodzaju podróż przez szwajcarskie kantony, podczas której poznajemy szwajcarskie tradycje, historię kraju, politykę czy zróżnicowanie językowe, co dla mnie z perspektywy germanistki było szczególnie interesujące. Wspaniałym uzupełnieniem książki są fotografie szwajcarskich krajobrazów, które wykonała Agnieszki Król. Podczas lektury odżyły wspomnienia z mojej pierwszej i jak dotąd jedynej podróży po Szwajcarii. Choć wydawało mi się, że wtedy zobaczyłam wiele ciekawych miejsc, teraz stwierdzam, że to była tylko Szwajcaria w pigułce. Dzięki książce "Szwajcaria. Podróż przez raj wymyślony" wiem, że mam jeszcze wiele do zobaczenia.








Komentarze