Wiener Weihnachtstraum - zakochaj się w Wiedniu na Święta !

Wiedeń to dla mnie miasto szczególne. Po raz pierwszy odwiedziłam go jeszcze w liceum podczas wycieczki. To miał być typowy szkolny wyjazd połączony z odwiedzinami jarmarków bożonarodzeniowych. Nie spodziewałam się, że stolica Austrii, której odwiedzenie miało być realizacją jednego z podróżniczych celów, zagości w moim życiu już na zawsze.
Wiedeń w świątecznej odsłonie oczarował mnie. Atmosfera bożonarodzeniowych jarmarków, świątecznych zapachów, kolorów i smaków na długo zapadła mi w pamięć. Trzydniowy wyjazd okazał się za krótki by poznać wszystkie uroki miasta, które ma wiele do zaoferowania.  



Po powrocie z wycieczki czułam niedosyt. Obiecałam sobie wtedy, że szybko to Wiednia powrócę, by zwiedzić ciekawe muzea, zobaczyć historyczne budynki, poznać historię dawnych mieszkańców miasta, skosztować regionalnych przysmaków, czy przywieść czekoladowe kule Mozarta. Słowa dotrzymałam.Od tego czasu bywam w Wiedniu regularnie.W grudniu po raz 3 wzięłam udział w bożonarodzeniowych jarmarkach, wkrótce planuje kolejny wyjazd.


W stolicy Austrii od końca listopada do Świąt Bożego Narodzenia działa około 60 jarmarków w różnych częściach miasta. Największy i zarazem najpopularniejszy jarmark znajduje się na Placu Ratuszowym. 


Tymczasem zapraszam was na relację z jarmarków bożonarodzeniowych w Wiedniu, które miałam okazję odwiedzić 22 grudnia 2018 roku, czyli dokładnie w swoje urodziny. Czy może być jakiś lepszy prezent urodzinowy dla germanofila ? 




Centrum miasta w zimowej odsłonie



 Przed Wigilią w pobliżu Stephansplatz sprzedawane są drzewka bożonarodzeniowe. Cudowny zapach choinek wprowadza spacerujących w magiczny klimat Świąt Bożego Narodzenia


świąteczna kolekcja " Swarovski " w salonie firmowym tej marki w Wiedniu 

Słynna instagramowa kokarda - fotografie budynku z tą śliczną kokardą cieszyły się ogromną popularnością na Instagramie. Miłośnicy nietuzinkowych fotografii poszukiwali tego niezwykłego miejsca. Mnie samej udało się znaleźć. Znajduje się ono przy Kärntner Strasse, naprzeciwko opery, w pobliżu kawiarni hotelu " Sacher ". W rzeczywistości "słynna kokardka" prezentuje się równie pięknie jak na zdjęciach w internecie. Idealne miejsce do zrobienia pamiątkowej fotografii w austriackiej stolicy.

Okolice kawiarni hotelu " Sacher "

Kiedy wieczorem rozbłyskują miliony światełek, stolica Austrii wydaje się jeszcze bardziej niezwykła.
 Na każdym kroku podkreślone jest, iż Wiedeń to nie tylko miasto, to muzyczna stolica Europy.







Jarmark na placu św. Michała w Wiedniu


Jarmark bożonarodzeniowy przy pałacu letnim 
 "Schönbrunn"


Ten jarmark odwiedziłam już po raz drugi. Nie leży on w centrum miasta, lecz bardzo łatwo jest się na niego dostać np. korzystając z metra. Podróż z centrum trwa około 20 minut.

Jest zdecydowanie warty obejrzenia. Wokół pałacu usytuowane jest ogromna ilość budek i straganów, w których sprzedawane jest wszystko co dusza zapragnie. Zaczynając od niepowtarzanych ozdób choinkowych, poprzez regionalne potrawy, kończąc na ręcznie robionych zabawkach. 


 



 Do tego straganu zaprowadził mnie zapach świąt. Cynamon, goździki, pomarańcze - to zapach który unosił się w powietrzu w pobliżu straganów. Jeden wystawców sprzedawał niezwykłe zapachowe zawieszki, wypełnione świątecznymi przyprawami m.in kule z gwiazdek anyżu, czy szmaciane lalki z laskami cynamonu. Taka zawieszka może być doskonały prezentem dla bliskich, czy świetną pamiątką dla nas samych. Ja osobiście zdecydowałam się na zakup jednej z ozdób i jestem z niej bardzo zadowolona. Przypomina ona o magicznym pobycie w Wiedniu, ale również pięknie pachnie.










Fani tekstyliów również znajdą coś dla siebie




Spójrzcie tylko na te filcowe zabawki do złudzenia przypominające warzywa




Jarmark pod letnim pałacem posiada bogatą ofertę kulinarną m.in grzane wino, poncz, likiery, gorące herbaty i kawy oraz wiele smakołych takich jak: Mohnnudeln, Kaiserschmarrn,czy Käsespätzle.


                                                                                                                                             Kaisserschmarrn

Artykuł o Kaiserschmarrn pojawił się już na blogu w maju ubiegłego roku:


                                                       


                                                             




Jarmark bożonarodzeniowy na Placu Ratuszowym





Każdy łasuch znajdzie coś dla siebie



Każdy jarmark bożonarodzeniowy posiada własny model kubeczka na grzane wino. Kupujący mają możliwość skosztowania napoju w kubku a następnie mogą oddać go odzyskując w ten sposób część pieniędzy wydanych na wino lub zachować kubek na pamiątk. Moim zdaniem jarmark pod ratuszem dysponuje najciekawszą gamą wzorów kubków.








Mam nadzieję, że zachęciłam was do przyjazdu do Wiednia na targi bożonarodzeniowe w przyszłym roku !

Ja napewno będe !






              Jeśli spodobał ci się mój post - podziel się nim ze znajomymi lub zostaw komentarz ;-)



                                                                              







Komentarze